Keressünk lopott autót !!

2014.02.06 09:00
Androidos telefonon is működik a Birdorg Kft programjaNekem csak egy öreg autóm van, de megmondom őszintén, nagyon rosszul esne, ha valaki szemet vetne rá, és egyszer csak hűlt helyét találnám kedvenc autómnak. Ezért azután, amikor hallottam arról, hogy lehetőségem van csatlakozni - különösebb befektetés nélkül - és részt venni polgárőrként vagy civilként a lopott autók megkeresésében, hát egy pillanatig sem gondolkoztam, hanem nekikezdtem az „autódetektív” munkának!
 
 
Nem volt nehéz dolgom, hiszen a csak felléptem a www.keressautot.hu internetes oldalra, ahol csak ki kellett töltenem egy online regisztrációt, és már működött is az előzetesen letöltött szoftver az okos telefonomon. Így már nem volt semmi akadálya annak, hogy a tettek mezejére lépjek. De én alapos ember vagyok, és mielőtt belefogok valami fontos dologba, azért lenne még néhány kérdésem.
 
Legjobbnak tartottam, ha ezzel kapcsolatban felkeresem Ladányi Gyulát, a Birdorg Informatika Kft. ügyvezető igazgatóját és felteszek néhány kérdést a szoftverrel kapcsolatban. Megtudtam: a szoftver lényege az, hogy egy videokamera (akár az okos telefonom is) által látott képről képes felismerni és beazonosítani, hogy az általa látott rendszám szerepel-e egy adott adatbázisban. Ez a legelterjedtebb módja a körözött járművek felismerésének, vagyis itt a lehetőség van arra, hogy egy adott rendszámról megállapítsuk körözött-e vagy esetleg egy magánszemély vagy cég keresi-e az illető autót.
 
Különféle alkalmazásokra is jó, például beléptető-, parkoló-rendszerek, közúti járműellenőrzés használatára, a lopott járművek kiszűrésére a forgalomból.  A program használhatóságát az is bizonyítja, hogy még a rendőrök is elismerik és használják. Így nem csak azt lehet megállapítani, hogy a jármű lopott-e, de azt is, hogy van-e érvényes forgalmija, vagy a rendszámtáblája lopott-e, vagy esetleg más probléma van vele.
 
Androidos telefonnal akár mozgó autókat  is figyelni lehetPersze így könnyű megállapítani, hogy melyik járművel van gond, vélhetően így nekem is csak figyelni kell, és máris első osztályú autódetektív lesz belőlem! Már csak azért is, mert a másodperc töredéke alatt megérkezik minden infó az illető autóról, az okos telefonomra! Azt is megtudtam, hogy kétféle alkalmazása van ennek a programnak, egyik a rendőrségi, a másik a civil, és a polgárőrök részére készült alkalmazás!
A rendőrségi nyilvántartásnak az a lényege, hogy az azonosított járművek, rendszám alapján kerülnek a Kft nyilvántartásába, illetve a központi adathivatalból lekérdezés alapján, hogy vajon a nyilvántartás szerint, milyen színű, gyártmányú kocsi kellene, hogy legyen az ellenőrzött autó. Miközben az adatok rögtön megérkeznek, a jármű még mindig a kereső eszköz látóterében van. A civil alkalmazású szoftver lényege az, hogy nagyon sok kárvallott autós keresi a gépjárművét, akár úgy, hogy ellopták, akár úgy, hogy más használja, és a tulajdonosok szeretnék az autójukat valamilyen formában visszakapni.
A civil alkalmazásokban érdekeltek még lízing cégek, bankok, autókereskedők és még mások is, mert ezek azok, akik a meg talált autójukért még jutalmat is hajlandóak fizetni azoknak a nyomravezetőknek, akik ezeket a gépjárműveket megtalálják!
Ezt a lehetőséget azoknak ajánlja a Birdorg Informatika Kft, akik szabadidejüket feláldozva, hajlandóak arra, hogy a náluk lévő eszközök segítségével, az ilyen fajta autókat megtalálják.
Ez nekem jó hír, mert a szimpla okos telefonom is, az androidos rendszerén keresztül alkalmas ennek a technikának a használatára, erre nekem még pénzt sem kell költeni!
A beazonosított autó rendszámát pedig minden gond nélkül megkapom az adatbázisból, ami leellenőrizve állapítja meg nekem, hogy az autót keresi-e valaki. Ha igen, akkor egy üzenet ugrik fel, amin rajta van egy telefonszám – hogy kit kell értesíteni a megtaláláskor – illetve egy összeg – hogy mennyi összeget ajánlottak fel a megtalálásért.
Kérdés, hogy mibe kerül ez nekem? Nem akartam hinni a fülemnek, a szoftvert megkapom ingyen, mindössze a használatért kell havonta kettőezer forintot fizetni! Még mindig nem akartam hinni a fülemnek, kétezer forintért lehetőségem van olyan keresett autó megtalálására, aminek a jutalom értéke százezer, vagy még annál több is lehet?! Nos, irány a www.keressautot.hu internetes oldal, és szolok a haveroknak is.
 
Polgárőrök, civilek! Ezek után csak azt tudom mondani itt a mi időnk! Le az autó tolvajokkal!

    Birdorg Informatikai Kft.
H-1173 Budapest Egészségház utca 10.
Tel: +36 1 720 5134
Email:birdorg@birdorg.hu

 

 

Feltette Magyari Béla