Baleseti veszélyt hárítottak el az Ópusztaszeri Polgárőrök

2019.10.28 22:02
Mucsi Antal a Szeri Polgárőr Egyesület vezetője a következőkről számolt be. 2019. október 26-án szürkület után Sándorfalva irányából haladt egy személygépkocsi Ópusztaszer felé, amikor a Hantházi kettős kanyar után, úgy 40-50 méterrel, műszaki hiba miatt megállt a jármű, éppen a felező vonalon. A gépkocsi motorja megszorult teljesen mozdíthatatlanná vált. Mivel egyetlen arra haladó jármű sem állt meg, hogy segítséget nyújtson, engem értesítettek.
Perceken belül a segítségükre siettem és megkezdtem az intézkedést. Sárga villogót bekapcsolva biztosítottam a helyszínt, hogy senki ne hajtson bele a műszaki hibás gépkocsiba. Eközben próbáltam gyorsan segítséget hívni, hogy a járművet valahogy levontassuk az útról. Ehhez azonban egy nagyobb, erősebb gépre volt szükség. Több gazdát is meg kellett keresnem, mire kb. a nyolcadik el tudta vállalni, hogy segítsen. Köszönet Bindics Ádámnak, aki készséggel állt rendelkezésünkre és egy erős kötél segítségével levontatta a sérült járművet az út kellős közepéről. Ezek után a tulajdonos intézkedett a gépkocsi elszállításáról.
Az elnök hozzátette, hogy a kb. 40-50 perc alatt, amíg a műszaki hibás gépkocsi az út közepén vesztegelt, ugyan vagy százan is elhajtottak mellette, senkinek sem jutott eszébe megállni és segítséget nyújtani.
Ezzel az intézkedéssel komoly veszélyhelyzetet sikerült elhárítani, mivel ezen az útszakaszon már több súlyos baleset is történt a korábbiakban,- mondta az elnök. 
Hírszerző: Magyari Béla